Online marketing

Binnen de online marketing zijn er verschillende ‘disciplines’ die je kunt inzetten bij het behalen van je online doelstellingen. Afhankelijk van je product, budget, doelstellingen en tijd zullen we samen kijken welke we het beste in kunnen zetten voor de korte en lange termijn.

Zoekmachine Marketing [SEA]

Zoekmachine marketing is het adverteren naast de zoekresultaten van Google en Bing. Zoekt iemand op een product dat je verkoopt? Dan wil je dat je advertentie zichtbaar wordt. Het principe is eenvoudig, bij de uitvoering komt meer kijken. Het is een combinatie van de juiste targetting, goede tekst en een optimale landingspagina om goede resultaten te boeken.

Wil je beter presteren met Adwords? Lees hier meer over Adwords advies.

Wil je beginnen met Adwords adverteren? Ontvang dan nu gratis €100 tegoed!

Zoekmachine Optimalisatie [SEO]

Natuurlijk wil je overal op nummer 1 in Google staan. Door zoekmachine optimalisatie toe te passen kun je zorgen dat je website gevonden wordt op de woorden die jij belangrijk vindt. Door de website technisch aan te passen, je URL’s zoekmachine vriendelijk te maken en door relevante content te tonen zul je beter en sneller gevonden worden.

Social Media

Je verhaal vertellen, je doelgroep bereiken, mensen betrekken en enthousiasmeren – DAT is Social Media. Welk kanaal en op welke manier is afhankelijk van een aantal factoren: Waar zit je doelgroep? Heb je zelf een voorkeur voor een kanaal? Heb je een ‘visueel’ product? Door mijn achtergrond in communicatie weet ik hoe je door middel van social media je doelgroep kunt binden en boeien.

Display Advertising

Display Advertising is het adverteren met behulp van banners. Je kunt hierbij denken aan een campagne om je bekendheid te vergroten bij je doelgroep. Dit kan bijvoorbeeld in samenwerking met een website waar jouw specifieke doelgroep komt. Als je juist heel plaatselijk wilt adverteren dan kun je gebruik maken van het Google Display Network.  Je kunt hierin per provincie en zelfs per gemeente bepalen waar je gezien wilt worden en waar niet. Er is niet één vaste methode voor alle campagnes. We gaan samen kijken wat werkt voor jouw doelstellingen en bekijken waar jouw doelgroep zich bevindt.

Analyse & Optimalisatie

Wat heb je aan veel verkeer op je website als je er vervolgens niets mee doet? Door je Web Analytics pakket (bijvoorbeeld Google Analytics) goed in te richten kun je inzichtelijk krijgen of je website werkt. Vertaal je doelstellingen naar acties op de website en ga deze  acties meten. Op deze manier bekijken we wat werkt op de website en wat niet? Welk verkeer zorgt voor de meeste conversies? Door cijfermatig je website te analyseren kun je een hoop te weten komen.

Neem contact op voor een goed gesprek over Online Marketing

Wil je online marketing advies? Bel: 06 55 77 45 21 of schrijf me hier een bericht.